Hromadná korespondence

Následující operace v mnohém souvisí s předchozím článkem o tvorbě tabulek. Také zde budeme propojovat obsah Excelu a Wordu. 

Hromadnou korespondenci můžeme použít například při hromadném rozesílání dopisů, faktur, atp., kde by vypisovaní jednotlivých příjemců zabralo příliš mnoho času. 

Zde je příklad fiktivní faktury s objdenávkou:

Rámeček vlevo, který snad všichni dokážeme vytvořit, obsahuje pevně stanovené informace. Rámeček vpravo je zajištěn hromadnou korespondencí.

Pokud klikneme na záložku Korespondence, objeví se nám další záložky, z nichž jedna obsahuje posuvník, stiskem tlačítek pro posun pak mění jednotlivé příjemce, tak, jak nám je předdefinoval Excel.

 

Jak toho dosáhnout:

Nejprve si vytvoříme tabulku v Excelu.

Nadepíšeme si řádky a sloupce, barevná úprava buněk je alternativní. Výsledek může vypadat nějak takto:

Nezaměňujte řádky za sloupce, Word by s tím neuměl pracovat.

Pokud máte hotovo, uložte soubor s tabulkou, ideálně do stejné složky jako soubor z Wordu, který obsahuje kýženou fakturu.

Nyní přejděte do Wordu, vytvořte si libovolnou fakturu. Např. podle vzoru výše. 

    -    Klikněte na záložku Korespondence

    -    Vyberte si záložku "Vybrat příjemce" (krok 1) a zvolte možnost "Použít existující seznam" (krok 2)

    -    Najděte si na disku soubor z Excelu, ve kterém je tabulka s příjemci, vyberte list a klikněte na OK

    -    Klikněte na záložku "Vložit slučovací pole", vyskočí vám nabídka se jednotlivými sloupci, umístěte sloupce podle potřeby

    -    Pak už jen stačí kliknout na tlačítko "Náhled výsledků" (krok 3) a postupovat tak, jak to bylo zmíněno na začátku...

 

Kontakt

Pedro - správce všeho: pravda.pedro@gmail.com